McDonald's

McFlurry slice game

Wat is jouw favoriete topping?

Het is het populairste ijsje bij McDonald's: de McFlurry! Samen met McDonald's heeft IntoApps een enorm leuke game met een verslavend tintje bedacht en ontwikkelt rondom hun McFlurry campagne. McDonald's is op zoek naar een combinatie tussen datacaptatie en engagement, om er zo voor te zorgen dat McFlurry doorheen de zomer top of mind is bij hun klanten.

Het spel
De McFlurry game kan door de gebruiker vanuit de McDonald's applicatie gespeeld worden. In het spel kunnen deelnemers de verschillende toppings van de McFlurry 'slicen' om punten te verdienen. Bij het slicen verkruimelen de toppings en landen ze op het McFlurry ijsje onderaan het scherm. Dit brengt op een unieke wijze het heerlijke karakter van de McFlurry in beeld. Wekelijks worden de gebruikers die de hoogste score behalen, beloond met een groot aantal McDonald's punten die in te ruilen zijn voor menu's, koffie en andere lekkernijen.

Gameplay
Tijdens het spel springen alle toppings van de McFlurry in en uit het scherm. De gebruiker moet proberen elk item te slicen voordat deze weer van het scherm verdwijnt. Elke speler heeft 3 levens, en verliest telkens een leven als een topping uit het scherm verdwijnt zonder dat deze is gesliced. Daarbij moet de gebruiker extra opletten voor de bommen;  wanneer een bom geraakt wordt, is het spel is afgelopen.

Promo video
IntoApps heeft ter promotie van de game op de scoiale kanalen een korte video ontwikkeld. Hiermee worden mensen getriggerd om de applicatie te downloaden, deel te nemen aan de McFlurry game en kans te maken op een jaar lang McFlurry!

Resultaten
Als we naar de resultaten kijken, zien we hier dat de game maar liefst zorgde voor 50.000 extra app-downloads. Of dit effect door de game komt? Uiteraard, op 4 weken tijd is de game 584.000 keer gespeeld.

Meer weten? Neem contact op.