Qmusic

Q-Beach House Wipeout

Surfgame met fotoactivatie

Het Q-Beach House is al vele jaren een vaste waarde aan de Oostendse kust. Iedere zomer richt de Belgische radiozender Qmusic een pop-up locatie op waaruit ze niet alleen live radio maken op het strand, maar ook heerlijke cocktails en lekkere hapjes serveren. Elke dag kan de bezoeker een live optreden en/of een leuke activiteit verwachten. Dit jaar heeft Qmusic Belgiƫ bij IntoApps aangeklopt om een unieke surf-activiteit uit te werken.

Aanleiding
Het thema van het Qmusic beach house dit jaar is 'Surfers Paradise'. In het kader van dit thema heeft IntoApps een activatie uitgewerkt waarbij de chille surf-feeling gecombineerd wordt met een stukje gaming. Door de bijzondere ervaring en de snelle doorlooptijd, schreeuwt deze game: “Ik wil nog een keer!”.

Toepassingen
In de Qmusic Wipeout speel je een spectaculaire surf game op een groot scherm. Bij deze game draait het compleet om je evenwichts skills op het surfboard. Meld je aan bij de hostess, neem plaats op het bord en laat je gaan! In de game surft je avatar op een grote golf en blijft dit net zo lang volhouden als dat jij op je bord kan blijven staan. Val je? Dan bezorg je jouw avatar een gigantische Wipeout. Hoe langer je kan blijven staan, hoe meer punten je verdient. 

IntoApps zorgt niet alleen voor de  ontwikkeling van de game op LED scherm maar ook voor een balance board met techniek. De bezoeker kan zich via een tablet registreren waardoor er een foto (met layer) gemaakt en gemaild kan worden en vervolgens door de deelnemer gedeeld kan worden. De campagne loopt van eind juni to eind augustus 2018.

16bit
Naast de technologie, ontwikkelt IntoApps ook alle design onderdelen rondom de game. De stijl is een old-school jaren 80 16-bit arcade game. Deze stijl past perfect bij het type game en door het een moderne twist te geven, is het een uniek design geworden.

Deelnemers
In totaal hebben er gedurende juli en augustus ca. 24.000 deelnemers meegedaan aan de activatie. Wat het tot een enorm succes maakt. 

 

 

Meer weten? Neem contact op.