VITO

ResourCity

Naar het overzicht

De wetenschappelijke augmented reality game

Wetenschap en technologie gaan hand in hand. In samenwerking met VITO wil LiveWall hieraan bijdragen. Daarom is het idee ontstaan om een augmented reality game te ontwikkelen voor SuperNova 2018. Het resultaat: ResourCity. Met behulp van deze game leren jongeren op een speelse manier alle elementen van de Tabel van Mendeljev.

Het doel
Met het augmented reality spel ResourCity gaan jongeren op ontdekking en vangen ze elementen uit de tabel van Mendeljev. Hoe belangrijker of schaarser het element in de echte wereld is, hoe moeilijker het in het spel te vinden is. Voor elk gevonden element verdienen de spelers punten en door zo veel mogelijk punten te verzamelen, worden er nieuwe levels vrijgespeeld. Bovendien ontvangen ze combinatiebadges als ze combinaties weten te maken met de verschillende elementen.

Gamification
Gamification is het inzetten van spelelementen in een niet-spelcontext. Zo gebruikt LiveWall spelprincipes en spelmechanismen om activiteiten uitdagender en leuker te maken. Jongeren worden tijdens de ResourCity wegwijs gemaakt in de Tabel van Mendeljev. Bij het verzamelen van elementen en het maken van de combinaties, krijgen de spelers telkens leuke en interessante weetjes te zien. Door deze elementen op een speelse manier in te zetten, worden spelers betrokken bij hun eigen leren. 

 

Cases

Sluiten
Je naam
Je dient je naam in te vullen
Email
Je dient een geldig e-emailadres in te vullen
Bedrijfsnaam
Bericht
Je dient een bericht in te vullen

Bedankt voor je bericht 💪

We hebben je bericht ontvangen. We zetten ons schap om je vraag zo snel mogelijk te beantwoorden.
LiveWall is je digitale bureau. Met een team van content ontwikkelaars, designers, app developers, webdevelopers en webdesigners maken we high end digitale producten.